ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 16 ساله )

سلام. من خیلی دلم می خواد برم انسانی چون روانشناسی درس دارم. ولی پدرم به زور به من میگه که باید بری تجربی یا ریاضی. حتی جلوی چشم خودم سیم گیتارم رو پاره کرد و گفته اگه نری از همه چیزهایی که داری محرومت می کنم.


مشاور (خانم قربانی)

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
رشته تحصیلی انتخابی شما با پیشنهاد پدرتان تفاوت دارد و پدرتان تمایل دارد انتخاب خودش را تحمیل کند و از هم اکنون‌ راه تهدید را پیش گرفته است‌.
دوست نوجوانم، امتیاز هر انتخابی در زندگی برای خود فرد می باشد زیرا که مسئولیت ان نیز فقط به عهده همان فرد است نه دیگری. والدین همیشه خواهان رشد و پیشرفت فرزندان هستند اما چون فقط از دیدگاه خود به مسئله می نگرند و تصمیمات شان بر اساس باورهای خودشان‌ است، لذا گاهی پیش می آید که نمیتوانند حق فرزندان را به طور کامل ادا کنند و رای انها را تایید کنند‌. از انجا که رمز موفقیت، پیگیری علاقه مندی هاست، پیشنهاد میکنم از مادرتان‌ یا فردی که پدرتان از او حرف شنوی دارد، بخواهید تا پدرتان‌ را مجاب نماید و یا اینکه از مشاوران مدرسه بخواهید در جلسه عمومی درباره لزوم تعیین انتخاب رشته بر حسب علاقه صحبت کنند تا شاید ایشان توجیه شود. در نهایت اگر همچنان پدرتان حق شما را به رسمیت نشناخت، با اندکی دقت و محتاطانه، طوری عمل کنید که در دروس مرتبط با رشته های ریاضی و تجربی ، نمره ممتاز را کسب نکنید و نمره های بالای شما فقط به دروس انسانی تعلق بگیرد. البته توجه کنید که این مطلب نباید به اطلاع خانواده و یا حتی دوستانتان برسد. زیرا در صورت برخورد احتمالی با پدرتان، امکان افشا وجود دارد مخصوصا که پدرتان اهل تهدید و پرخاش هستند و ممکن است این مطلب زمینه خشم ایشان را فراهم سازد‌.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.